Rólunk

Vintage World — honnan a nevünk, avagy miért pont ‘vintage‘?

A Vintage Worldben nevében szereplő ’vintage’ szócska a régi korok értékeire utaló jelző: az idővel patinásodott, ám még mindig különleges, stílusos és értékes tárgyakra vonatkozó kifejezés. Névválasztáskor a ’Vintage World’ név számunkra nemcsak a régi értékek megőrzésének és az újrahasznosításnak volt fontos jelzője, hanem egyfajta életérzést képviselt: a múlt értékeit a jelenbe repítve megőrizni évtizedek emlékét.

A Vintage World brand a kezdetektől a fontos értékek megőrzéséről és az egyediségről szólt számunkra. A férjemmel együtt indultunk el az úton, hogy a feledés homályából megmentsük az elhagyatott, régi családi bútorainkat. Kezdetben az általunk felújított bútorokat használtuk akkor még kicsiny virágos kávézónk berendezéséhez, ami azóta Debrecen elsőszámú brunch helyszínévé nőtte ki magát, mára több ezer látogatóval.
Továbbra is fontos számunkra, hogy megőrizzük a múlt emlékeit, és örömet szerezzünk azoknak, akik megbecsülik az egyediséget és a régi korok értékeit. Noha kávézónk hangulata az elmúlt években sokat változott, és vintage stílusú bútoraink egy részét modern hangulatúra cseréltük, filozófiánk nem változott: a múlt értékeinek ismerete és megőrzése nélkül aligha teremthető meg jelenkori identitásunk és értékvilágunk.

Vintage World — virágos reggeliző Debrecenben

Minden itt kezdődött | Vintage World nyitás 2016.05.06.

Nyitás után pár héttel a Vintage World vintage stílusú bútorai és virágos kávézónk.

Az egykor kis virágos kávézóként megnyitott Arany János utcai üzletünk ma már
— különleges meglepetésekben gazdag ajándéküzlet,
— meseszép virágbolt és
— Debrecen egyik legkedveltebb brunch helyszíne,
ahol konyhánk egészen délután 6 óráig vár Titeket isteni ételekkel!

2019. január: virágos kávézónk mérete megsokszorozódott, Debrecen elsőszámú reggelizőjévé vált a Vintage World.

Reggelizőnkben folyamatosan újítunk és inspirálódunk: ételkülönlegességeink megálmodása során külföldről hozott ötleteket és receptúrákat kombinálunk saját tapasztalatainkkal és helyi receptekkel, hogy a legcsodásabb ízélményt hozzuk el nektek Debrecenbe. Olyan kiadós fogásokat, melyek ebédre, és korai vacsorának is isteniek.

2020 tavaszán teljesen új formát öltött gyönyörű brunch helyünk.

Vintage World — habrózsa dobozaink

Külföldi utazásaink és a világban gyűjtött megannyi élményünk nemcsak virágos reggelizőnk folyamatosan megújuló kínálatában ölt testet. Vintage World Roses néven ismertté vált habrózsa kollekcióink csodás darabjai szintén a világ legszebb helyei által inspirált, életre szóló meglepetések.

Webáruházunk létrejötte jóval megelőzte virágos reggelizőnk alakulását. Már az üzlet megálmodása és a régi bútorok renoválása előtt is dolgozott bennünk, hogy időtálló értéket teremtsünk: ahogy a vintage bútorok őrzik a régi korok emlékeit, úgy a soha el nem hervadó habrózsák is az örök szerelem és őszinte szeretet szimbólumai. Saját, kézzel festett habrózsa dobozaink varázsa immár egy évtizede ragadja meg az emberek szívét. Hogy miért? Mert ezeknek a rózsadobozoknak bizony lelke van!

Mi is imádjuk az élővirágokat, de a szívünk szakad meg, hogy pár napon belül a legszebb csokrok is a kukában landolnak, megakadályozva, hogy évekkel később is eszünkbe jusson, kitől és miért kaptuk őket. Habrózsadobozaink évek múltán is virágoznak, örök emléket állítva életünk legfontosabb pillanatainak, legyen szó születésnapról, névnapról, nőnapról vagy valentin napról, ballagásról vagy bármilyen meghatározó mérföldkőről életünkben.

Hello világ, megérkeztünk!

Már a kezdetek kezdetén fantasztikus érzés volt látni, milyen örömet okoznak csodaszép rózsakompozícióink, és mindig boldogan szemléltük az általatok küldött képeket és videókat.

Természetesen voltak, akik nem értékelték sokra, amit csinálunk, nehézségek és bántó vélemények is akadtak az évek során, mi több, idővel rengetegen másolni kezdték a munkánkat. A sok pozitív visszacsatolás azonban abban erősített minket, hogy igenis jó, amit csinálunk és mennünk kell tovább a megálmodott úton. Így történt, hogy 2020 egy újabb nagy mérföldkőként köszöntött be a Vintage World habrózsák életében: beadtuk a védést a termékeinkre, és sikerült a csoda, az egész Európai Unióban elfogadták dobozainkra a védjegyet és védelmet.

2021-re pedig Oroszországban és az Amerikai Egyesült Államokban is sikerült oltalom alá helyezni habrózsa dobozainkat, ezzel pedig hivatalosan is jóváhagyásra került az egész világ előtt, hogy ilyen formában mi álmodtuk meg és hoztuk divatba ezeket a csodás habrózsa boxokat.

Mára a Vintage World (beleértve a virágos reggelizőt, a webáruházat és a habrózsadobozokat nemzetközi piacon értékesítő international webshopot) egy márka a férjemmel közösen irányított SOHO cégcsoport igen színes portfóliójában. A Zabbancs reggeliző, a Stelázsi delikátesz, a Soma Market, a Le’nore apartman és a Lilaakác Vendégház rendezvényhelyszín mind-mind izgalmas kihívások, melyeket természetesen minden nehézség mellett imádunk, és szívvel-lélekkel menedzselünk.

Bízunk benne, hogy egyszer meglátogattok fenti üzleteink egyikében (vagy mindegyikében) minket, es nektek is sikerül megtapasztalni azt a szépséget, amit mi látunk bennük!

Üdvözlettel:
Somné Soós Judit és Som Sándor

Csatlakozz a Vintage World közösséghez!

Ne maradj le újdonságainkról, limitált különlegességeinkről!